Tuesday, September 29, 2009


im a big cry baby.
and i get mad when i dont get attention.
i cry when he doesnt give me the attention i want.
fuckn jerk

im mad.
im mad he cant read my mind.
im mad he doesnt know what im feeling.
im a selfish person.

im disappointed.
im disappointed that he knows im mad, yet he doesnt call me back.

Sunday, September 27, 2009


i never thought i would be the type to be jealous. but DAMN, am i a jealous person... sometimes, i hold it in too long and i burst a little. so unhealthy for myself. but then i just sleep and it temporally calms me down.

Friday, September 25, 2009


im actually learning to like my haircut and dealing with it. yep. just wait a month and it`ll grow a little longer. my hair tends to grow fast when its short. lol

my weekend is finally here!!! two days of heat is too much.

two of my books came! yay. i have a lot of reading to do this weekend... :( blehh im going to be a good student this year. no more slacking off! clean start!! good student + save money = awesome. i always think of places i want to go out to eat..but then i stop myself and tell myself "NO! SAVE MONEY!" lol

my canon powershot a410 that i got years ago is acting weird on me.. thats what i used to take those pictures on top. can you see the lines on them?? i have no idea why it did that! i loved this camera so much! people use to make fun of me because its kinda bulky and has a small LCD screen but i always tell them "STFU! it takes better pictures than your camera!" and it really did! :( but i found this one camera long time ago, someone left a casio digital camera at a cue (sticker picture place) and i picked it up haha free camera! i`ve had it for a long time, but never bothered to buy a charger for it. but now since i found out my canon was acting up, i bought it! and it arrived today. yay. i really love canon cameras.. i really do.. my dad had a canon camera, and my first digital camera was a canon, and my dslr is a canon. i love them because they`re so long lasting. lol

Thursday, September 24, 2009

first day of my 3rd year in college

first day of school, man was i pooped. i had 3 classes today. started class at 9:40am. first class was history, not bad just went over the syllabus and the professor lectured a little. second class, religious studies, very chill because the professor wasnt present due to the UC wide walk out. the TA just went over the syllabus. got outta class early, went back to my apartment and ate lunch (instant noodle) took care of my parking situation with the office. my parking is no longer on the 4th floor! now its on the 2nd floor! whoo hoo! the only bad thing is, that it faces the sun. after that was all done, quickly walked to class, but ended up being 30 mins early so i sat on a bench playing tetris on my NDS. physics was the most fun class out of all my classes today. if only the books werent so freakn expensive. -___-;; after class, i tried to get home as quick as possible because joanne locked herself out. it was so effing hot today in riverside. record high of 105 degrees! shiet i was sweating so much, i hate sweating!! after i got home, i knocked out until it was time to cook dinner. then watched vampire diaries! omg today`s eps was sooo goood!!!! yep that was my day. tomorrow i have one class in the morning (biology) and then im done! yayuh

Wednesday, September 23, 2009

book makers are robbers!

last night, i spent $258.06 on books for 3 classes. i still need to buy books for my history class, but i cant buy it right now because the professor hasn't put up the syllabus yet. this is why i am glad im not a science major. science majors always have those heavy hardcover books that they have to buy. im taking two science classes this quarter which is why i think my books cost way more than it did in the past. hopefully the history book wont cost as much maybe like the most is $40 just to make it an even $300 total for the whole quarter. *sigh* school is so expensive... sometimes i just wanna say "forget it! i quit!" but its not that easy lol damnit why must they make books so fancy and hard covered when all the students care about is the text in it. and i also heard that some books, they have so many new editions ever year, but all they change is like the picture on the front cover and add a graph on one page and they call it a new edition, making students buy it for much more... T__T i have school tomorrow. bleh, not looking forward to it. i think this quarter is gonna be pretty tough. someone tutor me in physics please? lol

Tuesday, September 22, 2009


as requested, my haircut with no clips... *sigh* mushroom head.

Monday, September 21, 2009

gift - manifest


01. i love my sleep
02. i love to watch sad dramas. the more crying the better.
03. favorite color is pink
04. im 1/5 spanish lol
05. i love to drink lemon flavored powerade/gaderade even though thats the rejected flavor no one wants to drink.
06. i love funny people
07. i still like reading the young adult sections at the library
08. people think im a fob by the way i talk, but im seriously an ABC -____-;;
09. my eyesight is pretty bad.
10. i have a shopping addiction.


01. someone who makes me laugh a lot
02. easy to have conversations with, no awkward silences
03. someone who is romantic
04. not self centered
05. we can have fun by just doing cheap stuff like picnics and puzzles
06. getting along with my friends
07. someone who can teach me new things
08. gives me attention lol
09. likes to do the same things i like to do.

01. purse
02. wallet
03. cell
04. sunglasses
05. keys
06. underwear
07. make up
08. comb

01. when my sister steals my clothes
02. when the internet is freakn slow
03. when im bored and have no one to hang out with because they`re all busy working or with something else
04. when im sick
05. hot weather
06. driving home in traffic
07. when people lack common courtesy

01. las vegas
02. canada
03. san diego
04. riverside...
05. grand canyon
06. idono, the mall?

01. drive a benz at least once
02. find love
03. go to china at least once
04. make a difference in someone’s life
05. sky dive

01. bugs, thats why i would never go camping
02. being separated from friends once we graduate
03. eerie sounds and places
04. being stuck in fullerton for the rest of my life LOL

01. eat
02. shiet
03. sleep

01. sleep
02. eat because i brushed my teeth already

01. ;)

so i got a haircut today, and i hate it. its way too short damnit. arg but i guess i gotta stop complaining because theres nothing i can do anymore.. *sigh* i told myself i would try to grow my hair long, but then i saw a picture of a nice haircut and then this happens... *sigh* it only looks somewhat okay because i pinned it up with bobby pins.



Thursday, September 17, 2009

random pictures

my friends. lol lucy`s signature movement that she always does. the masters, we all have different gestures that we always do but we dont notice that we do it often. and theres zack and cassandra, can you see the love in their eyes? lol

some kinda Mexican jello i found in the fridge. its good at first, but then i get sick of it like half way through eating it.

Wednesday, September 16, 2009

title here

I feel like whenever theres something that I HAVE to do, i tend to lag it. Like even if its a phone call that I HAVE TO make it will make me feel uneasy just thinking about it. Like say im feeling lazy at the moment, but my friends call me to go out, i know i will need to put make up on, and pick out an outfit, but i wait till the last minute to do it, so i end up looking like shiet. lol I like to do what i want, when i want.

anyways, im going to San Dezzy today for a Blink 182 concert tonight! yayuh. i will be staying at lucy`s crib then the next day ill be going to Ontario for my job interview at Nestle Toll House Cafe lol. sounds like a funny job eh. i think one of my requirements will be baking. haha idono but imma give it a shot. if i dont get it, then whatevers. I am not excited for all this driving. blehhh

im giving blood on friday. i feel like its good that im helping someone, but they are ALWAYS calling me. if i say no, its gonna be like wow she`s a bitch, but damnnn its myyyy blood! seriously they call me like once a month... -____-;;

saturday i have an ortho appointment and then ill be getting Olive Garden with Joan and Lucy. Endless pasta bowl!! im excited to eat! I LOVE OLIVE GARDEN

its harder and harder for me to come up with a nice title for my entries now :(

Tuesday, September 15, 2009

bold the facts!

I miss somebody right now.
I don’t watch TV these days.
I wear glasses or contact lenses.
I love to play video games.
Ive tried marijuana.
I have been in a threesome.
I have been the psycho-ex in a past relationship.
I believe honesty is usually the best policy.
I have changed a lot mentally over the last year.
I carry my knife/razor everywhere with me.
I’m TOTALLY smart.
I’ve broken someone’s bones.
I’m paranoid sometimes.
I would get plastic surgery if it were 100% safe, free of cost, and scar-free.
I need money right now.

I LOVE sushi.
I talk really,really fast.
I have long hair.
I have lost money in Las Vegas.
I have at least one sibling.
I have worn fake hair/fingernails/eyelashes in the past.
I couldn’t survive without Caller ID.
I am usually pessimistic.
I have a lot of mood swings.
I have a hidden talent.
I’m always hyper no matter how much sugar i have.
I have pecked someone of the same sex.
I enjoy talking on the phone.
I practically live in sweatpants or PJ pants.
I love to shop.

Enjoy window shopping.
I would rather shop than eat.
I don’t hate anyone.
I’m a pretty good dancer.
I’m completely embarrassed to be seen with my mother. (SOMETIMES)
I have a cell phone.
I believe in God.
I watch MTV on a daily basis.
I have passed out drunk.
I’ve rejected someone before.
I have no idea what i want to do for the rest of my life.
I want to have children in the future.
I have changed a diaper before.
I’ve called the cops on a friend before.
I’m not allergic to anything.
I have a lot to learn.
I have been with someone at least 10 years older or younger.
I am shy around the opposite sex.
I have tried alcohol before.
I have made a move on a friend’s significant other or crush in the past.
I own the South Park movie.
I would die for my best friends.
I think that Pizza Hut has the best pizza.
I have used my sexuality to advance my career.
I love Michael Jackson, scandals and all.
Halloween is awesome because you get free candy.
I watch Spongebob Squarepants and i like it.
I am happy at this moment.
I’m obsessed with guys.
I study for tests most of the time.
I tie my shoelaces differently from anyone I’ve ever met.
I am comfortable with who I am right now.
I have more than just my ears pierced.
I walk barefoot wherever i can.
I have jumped off a bridge.
I love sea turtles.
I spend ridiculous money on makeup.
Plan on achieving a major goal/dream
I’m proficient in a musical instrument.
I worked at McDonald’s restaurant.
I hate office jobs.
I love sci-fi movies.
I think water rules.
I went college out of state.
I like sausages.
I usually like covers better than originals.
I can pick up things with my toes.
I can’t whistle.
I can move my tongue in waves, much like a snakes slither.
I have ridden a horse.
I still have every journal I’ve ever written in.
I can’t stick to a diet.
I talk in my sleep.
I try to forget things by drowning them out with loads of distractions.
Climbing trees is a brilliant past-time.
I have jazz in my blood.
I wear a toe ring.
I have a tattoo.
I can’t stand at LEAST one person that i work with.
I am a caffeine junkie.
I cosplay or know what cosplaying is.
I have been to over 15 conventions.
I will collect anything, and the more nonsensical the better.
I’m an artist.
I only clean my room when necessary
I like a person of the same sex.
I love being happy
I am an adrenaline junkie.

random thoughts

whooo! i took this picture haha i felt bad that i take my dslr out to play anymore so i took it out yesterday when i was hanging out with paul, since i didnt have to drive, i took pictures in the car. i really hate driving.. -___-;; anyways, once in a while, i can take pretty decent pictures. The clouds and the light shining through it looks so cool. Like GOD is here or some shiet hahahaha

anyways, i really need to find a job.. anyone wanna hire me? lol im good at many things!! :D

everyone keeps talking about the kanye west and taylor swift thing. it was crazy at first, but now im really sick of hearing it.

theres a bunch of movies i would like to see, like the Time Traveler`s wife, cloudy with a chance of meatballs, and the New Moon. so far only the time traveler`s wife is out but cloudy with a chance of meatballs is coming out soon in a few weeks i think. i usually watch movies with lucy, but shes busy doing her orientation leader stuff. :(

lately i`ve been getting the cravings for many things lol sounds like im pregnant haha but anyways. i want to eat olive garden, souplatation, yogurtland, and sushi!! :D~ gotta eat all my fav food before i have to go back to school and get back onto my diet manns.

nothing to do... i guess ill upload pictures i`ve taken since summer started onto facebook. soo many picture!! T_T

Monday, September 14, 2009

good hair day.

my bangs are attacking me!! i seriously need a haircut!!!

Big, red, ugly ass pimple!! go away!!!

Saturday, September 12, 2009

lazy day

had a lazy day today. woke up, talked to the boyfriend on the phone, ate lunch, watched dramas, watched television, took a long bath and shaved my legs lol. painted my toes! silver with black leopard print! :P i think i did a good job!! haha i probably should have cleaned my room, but it never crossed my mind until now. excuse my ugly sausage toes and nasty tan lines! haha i`ve had that tan line for a year now, still not gone :(

i have a craving for sushi!!

Wednesday, September 9, 2009


pink with white stripe nails! sorry it totally looks like i was going to pick my nose. lol eh

ate at Thai Boom with cassandra and lucy for lunch today. lol i love that name. THAI BOOM.
then some girl talk after :P

i found out that a guy i use to go to elementary school with died. i have no idea how because i havent talked to him in a long time, but i remembered that he was a really good and funny guy. i looked at his facebook just now and i saw that he was in the U.S. Army, so im guessing thats how he died. it sucks whenever someone you know dies..

R.I.P Andrew Sanchez

Tuesday, September 8, 2009

uncomfortable convo

yesterday, my mom came into my room and asked me to read some letters for her. after that we had a short conversation about boyfriends. i think the translating letters gave her an excuse to come into my room lol the convo went something like this:

: i translated all this from Chinese because that's what my mom speaks. sorry if it sounds funny, i tried to make it sound good in English.

mom: hey lisa, in your group of boys and girls that you hang out with, are all of them dating someone?
me: no, only cassandra has a boyfriend
mom: well none of them like you?
me: what?? are you saying you want me to have a boyfriend?
mom: no, im just saying that you need to take notice if anyone has feelings for you because when you start working and having a job in the future, its going to be hard to find boyfriends. Just see if any of your friends have feelings for you and see if they`re good for you.
me: mom, i dont want to date my close friends because if anything goes wrong and we break up, that will ruin a friendship!
mom: oh, ok so you guys just play together and go places together as a group. so cassandra hangs out with her boyfriend and your group of friends separately?
me: no, cassandra`s boyfriend is in my group of friends.

lol funny eh. after this short talk, i think my mom is ready for me to have a boyfriend. i didnt tell her about my boyfriend though because i dont think im ready to tell her yet, besides, we`re not even getting that serious yet. it felt weird that my mom wants to talk to me about this stuff now because asian parents are so different compared to american parents. Like, my parents never talked about sex with me and my siblings and i remembered when i was little, my mom told us that we werent allowed to have boyfriends until we were finished with college because if you have boyfriends while you`re in school, you wont focus on school. I think my mom`s ways of thinking has changed because my bitchy youngest sister is a very rebellious child, and still is. My parents found out that she had a boyfriend when she was 14 years old i think. Around the time she first started high school. I seriously thought that my parents will kick her out of the house, but that never happened. This conversation gives me an insight on what she wants though. i think if i ever meet "the one" i will be less afraid when i want to bring him home to meet the parents.

Monday, September 7, 2009


im lonely and im missing the hubby :(


idono if i can be with someone who is too serious all the time. you take everything up the ass and get butt hurt when i kid around. i always told myself that my boyfriend will be someone who makes me laugh a lot, but you`re not quite there... why am i not listening to my heart? am i just afraid to hurt your feelings because i know you like me a lot?? i wanted to say all this to you, but the words wouldn't come out. i think im starting to lose interest, but im trying really hard not to. i think theres something wrong with me. i think im scared of commitment. every guy i have ever dated has only lasted 1 or 2 months because i lost interest...

Friday, September 4, 2009

another blog

yesterday, went to riverside with lucy and we went to the Museum of Photography since lucy has never been there. we didnt get to see one section of it because it was under construction, but lucy enjoyed it. went to Mochilato in fullerton with peter kim. that place is goood. too bad its so far from where i live :( ate the italian shaved ice which consisted of shave ice strawberry flavored with fruits and ice cream. it was yummy in my tummy! peter ordered some sweet mochi for his mom and he told me that it was really good...i didnt get to eat any :( i will be back for sure! one day! haha after, peter was hungry so we went to Cha for Tea to chill. i got my usual Almond Black Milk tea and he got some ginger tea. it smelled like ginger haha. fun night.

i went to eat at Angel Thai House (annie k`s family restaurant) with Zack, Cassandra, and Lucy. damn that place is so good. i was never a fan of thai food so im really picky with my thai places. we got the tom yum soup, fish cake, padthai, and spicy fried rice and we shared family style. i ordered their fried rice spicy and when we ate it, MAN was it spicy. i bet if i ordered it medium, it would`ve been perfect. haha we got complementry thai ice teas also! so nice! man, im a fan now haha

went to old town pasadena with lucy because she needed to return something at Urban Outfitters. i found a very cute purse ($19) and cute earrings ($4.99) yay im content.

Thursday, September 3, 2009

San Dezeey

yesterday i accompanied lucy to san diego so she can move out of her old apartment and check out this new one. once we stepped into the new town house, we fell in love with it. everything was great. we met one of her housemates and shes so cool. no awkward silence at all, really fun to talk to! :) just everything about it was good: big space, great people, literally right across the street away from TapX, walking distance from many bus stops. lucy was in love haha

it was good to run away from the LA fire and into the clean SD air lol

today, im going to riverside to pay my rent and prob swim in the pool with lucy. yay.